Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Stap uit en kom erachter

12 augustus 2024

Beluister hier de overdenking:

Het hart van een mens overdenkt zijn weg, maar de Here bestuurt zijn voetstappen. Spreuken 16:9


Vaak vragen mensen mij hoe zij erachter kunnen komen wat Gods wil voor hun leven is. Sommigen wachten vele jaren om een stem te horen of om bovennatuurlijke richting te ontvangen. Maar Gods stem in je hart horen is vaak veel praktischer dan dat. Ik vertel hen dat ze moeten uitstappen en erachter moeten komen.

In het begin van mijn reis met God, wilde ik Hem dienen. Ik had het gevoel dat Hij een roeping op mijn leven had geplaatst, maar ik wist niet precies wat ik moest doen, dus ik probeerde verschillende dingen uit.

Een groot aantal dingen werkte niet voor mij, maar ik bleef net zolang proberen totdat ik een gebied vond die bij mij paste. Ik kwam van binnen eindelijk tot leven toen ik de mogelijkheid kreeg om het Woord te delen met anderen. Ik vond vreugde in het onderwijzen en het was duidelijk dat God mij het vermogen had gegeven om dit te doen. Ik wist toen dat ik mijn plek had gevonden in de bediening.

Soms is de enige weg om Gods wil te ontdekken om praktisch te zijn, wat ik noem: “uitstappen en erachter komen” Als je over een situatie gebeden hebt en je schijnt niet te weten wat je moet doen, neem dan een stap in geloof. Wees niet bang om een fout te maken. Stap uit en God zal je leiden.

Kort gebed: Here God, ik vertrouw op U en weet dat U mijn richting bepaalt dus ben ik niet bang om uit te stappen om er achter te komen wat U voor mij in petto heeft. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce