Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Op God vertrouwen tijdens emotionele beproevingen

06 juli 2024

Beluister hier de overdenking:

Vader, als U het wilt, neem dan deze beker van Mij weg. Maar laat niet wat Ik wil, maar wat U wilt gebeuren. Lucas 22:42


Groeien tot een volwassen christen die de Heilige Geest volgt, gebeurt niet van de ene op de andere dag – het is een leerproces dat tijd kost. Beetje bij beetje, door de ene ervaring na de andere, test God uit en beproeft God onze emoties, waardoor Hij mogelijkheden geeft om te groeien.

God staat toe dat we door moeilijke situaties, die onze emoties aanwakkeren, heen gaan. Zo kunnen jij en ik zelf zien hoe emotioneel onstabiel we soms zijn en hoe hard we Zijn hulp nodig hebben.

Jezus heeft dit voor ons geïllustreerd. De nacht voordat Hij voor onze zonden stierf, was Hij in grote emotionele onrust. Hij wilde niet sterven, maar Hij ging Zijn emoties voorbij en bad tot God: “Niet Mijn wil, maar de Uwe geschiede.” Het werd zeker niet meteen beter, maar uiteindelijk behaalde Jezus, door de grootst mogelijke beproeving heen, zegevierend Zijn overwinning.

Jij kunt jouw emotionele beproevingen doorstaan. Jezus werd niet geleid door Zijn gevoelens, en dat hoef jij ook niet. Wanneer God dingen laat gebeuren die je emotioneel raken, grijp dan dat moment en zie het als een kans om een stap dichter bij een absoluut vertrouwen in God.

Kort gebed: Heer, ik weet dat ik U kan vertrouwen wanneer emotionele beproevingen mijn kant op komen. Met Jezus als mijn voorbeeld zeg ik ‘Laat niet wat ik wil, maar wat U wilt gebeuren.’ U weet wat het beste voor mij is en ik vertrouw U volledig. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce