Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Je hebt een relatie met jezelf

22 september 2024

Beluister hier de overdenking:

Ik, Ik ben het Die uw overtredingen uitdelgt omwille Mijzelf, en aan uw zonden denk Ik niet. Jesaja 43:25


Is het ooit bij je opgekomen dat je een relatie met jezelf hebt? Misschien heb je hier nooit veel aOverdenking aan besteed, maar je brengt meer tijd door met jezelf dan met wie dan ook. Het is belangrijk dat je goed met jezelf op kunt schieten, want jij bent diegene waar je nooit vanaf komt.

We zouden van onszelf moeten houden. Niet op een egoïstische, egocentrische wijze dat een leefstijl van zelfgenot produceert, maar op een evenwichtige, godvruchtige wijze dat bevestigt dat Gods schepping in wezen goed en rechtvaardig is. Niemand is perfect en misschien zijn we ontsierd door de ongelukkige ervaringen die we hebben meegemaakt, maar dat betekent niet dat we waardeloos zijn of voor-niets-goeds geschikt zijn.

We moeten die liefde voor onszelf hebben dat zegt, “Ik weet dat God mij liefheeft, dus ik kan houden van wat God kiest om lief te hebben. Ik houd niet van alles wat ik doe, maar ik accepteer mijzelf omdat God mij accepteert.” We moeten een soort volwassen liefde ontwikkelen dat zegt, “Ik geloof dat God mij dagelijks verandert, maar gedurende dit proces, zal ik niet afwijzen wat God accepteert. Ik accepteer mezelf zoals ik nu ben, wetende dat ik niet altijd zo zal blijven.

Kort gebed: Here God, zoals Jesaja 43:25 zegt, U heeft mijn overtredingen uitgewist en accepteert mij, wat betekent dat ik mijzelf niet moet afwijzen. Ik ben vrij om op een gezonde manier van mijzelf te houden omdat U van mij houdt! Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce