Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Het belang van afmaken

13 januari 2024

Beluister hier de overdenking:

Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt. Johannes 17:4


Een aantal jaren geleden las ik een Bijbeltekst waarvan ik moest huilen. In Johannes 17:4 zegt Jezus: Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt. Dit geeft aan dat het volgen van God betekent: Afmaken wat Hij ons opgedragen heeft.

Sinds het lezen van deze tekst, is het belangrijk voor mij geworden om niet alleen te doen wat God mij heeft opgedragen, maar dat ik afmaak wat Hij mij heeft opgedragen.

Er zijn een heleboel mensen die instappen en een reis met God beginnen, maar ik denk niet dat er net zoveel zijn die deze reis ook af zullen maken.

De apostel Paulus zei: … Als ik maar mijn loop met blijdschap mag volbrengen…. (Handelingen 20:24)

Ik ben vastberaden om Gods roeping voor mij tot een goed einde te brengen en om er elke minuut van te genieten! Dat is ook wat ik voor jou wens, om elke dag van je leven te genieten en af te maken wat God jou heeft opgedragen.

Maar het meeste zal van onszelf afhangen. Het is niet allemaal aan God. Hij heeft Zijn deel gedaan en geeft ons alles wat wij nodig hebben in Christus. Het is aan ons om te blijven leren, groeien, en de Heilige Geest in ons te laten werken. Neem de tijd om te overwegen welke dingen God jou heeft opdragen om te doen en vraag jezelf af: Wat doe ik vandaag om krachtig te kunnen afmaken wat God mij te doen heeft gegeven?

God heeft grote plannen voor jou. Ontvang ze door geloof en ga er met heel je hart achteraan. Vandaag wens ik dat je een verbintenis aangaat voor een krachtige finish. Ik weet dat God deze verbintenis zal eren.

Kort gebed: Heer God, net als Jezus, wil ik kunnen zeggen dat ik het werk dat U mij heeft opgedragen, heb volbracht. Dank U voor Uw werk in mij om mij de kracht en het verlangen te geven voor Uw doel te leven en mijn loop met blijdschap mag volbrengen. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce