Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Gods vrede ervaren in het leven van nu

25 januari 2024

Beluister hier de overdenking:

Ik heb dit gezegd opdat jullie vrede vinden bij mij. Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: Ik heb de wereld overwonnen. Johannes 16:33


Het hebben van een kalme en rustige houding is onbetaalbaar. Het is een houding die zegt: “Ik vertrouw God¨ en dat spreekt mensen aan. Maar het heeft tijd, focus en Gods genade nodig om constant rustig te zijn.

Maar al te vaak wordt ons stressniveau bepaald door onze omstandigheden. Je kunt gestrest zijn omdat je altijd druk bent of omdat je financiële problemen hebt of omdat je niet kunt opschieten met iemand van wie je houdt.

Om de stress in ons leven te overwinnen, moeten we leren om de rust, die ons door de overwinnende kracht van Jezus gegeven is, in praktijk te brengen.

Een manier om een constante rust te ontwikkelen is, door te leren om ‘in het nu’ te leven. We kunnen veel tijd besteden aan het nadenken over het verleden of ons afvragen wat de toekomst brengen zal… maar we kunnen niets bereiken, tenzij ons denken gericht is op vandaag.

In de bijbel staat dat God ons genade geeft voor elke dag die we leven. Ik geloof dat Gods genade de kracht is die ons in staat stelt en bekrachtigt om te doen wat we moeten doen. En Hij geeft het ons royaal, zoveel als we nodig hebben.
We zouden elke dag moeten zeggen: “God heeft mij vandaag gegeven. Ik zal daarover verheugd en blij zijn”.

Als je kunt leren om God te vertrouwen ‘in het nu’, om Zijn genade te ontvangen zoveel als je nodig hebt, kun je een persoon zijn die rust uitstraalt – en dat is krachtig.

Kort gebed: Heer God, ik weet dat U elke hindernis heeft overwonnen, dus ik vraag U om mij te helpen in de vrede te leven die U mij gegeven heeft. Leer mij zien hoe ik U kan vertrouwen wanneer ik “in het nu” leef. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce