Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Bidden in Zijn Naam

19 april 2024

Beluister hier de overdenking:

...Ik verzeker jullie: wat je de Vader ook vraagt in Mijn naam – Hij zal het je geven. ...maar vraag het en je zult het ontvangen. Dan zal je vreugde volmaakt zijn. Johannes 16:23-24


Toen onze jongste zoon nog op school was en Dave en ik op reis moesten, kwamen mensen bij ons thuis om op hem te passen. Wij moesten voor hen, die tijdens onze afwezigheid voor hem moesten zorgen of dat hij voor het geval dat hij misschien medische zorg nodig zou hebben, een juridische document tekenen dat zij namens ons bevoegd waren om letterlijk alle besluiten te kunnen nemen.

Dat is wat Jezus deed voor Zijn discipelen, maar ook voor allemaal die in Hem zouden geloven. Hij zei dat als wij bidden in Zijn naam, God antwoorden zal. Dit is de autoriteit die jij en ik toebedeeld gekregen hebben door Zijn Naam.

Zijn Naam is Plaatsvervanger— Zijn Naam vertegenwoordigt Hem. Als we bidden in Zijn Naam is dat hetzelfde alsof Hij het is die bidt. Deze privilege lijkt haast te wonderlijk om te geloven! Maar we kunnen het geloven omdat de Bijbel dit bevestigd. Dus gebruik de autoriteit van de Naam van Jezus en wees krachtig om de vijand te overwinnen en de zegeningen van God in deze wereld te brengen.

Kort gebed: Here God, vrijmoedig wil ik tot U bidden in de Naam van Jezus, wetend dat u naar mij hoort en mij antwoord wilt geven. Dank U voor dit wonderlijk voorrecht om te mogen bidden in de Naam van Uw Zoon. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce