Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Besluit om te vergeven

24 februari 2024

Beluister hier de overdenking:

En wanneer u staat te bidden, vergeef als u tegen iemand iets hebt, opdat ook uw Vader, Die in de hemelen is, u uw overtredingen vergeeft. Markus 11:25 (HSV)


Wanneer iemand je pijn doet, reageren wij vaak alsof diegene iets van ons heeft gestolen. We hebben het gevoel dat zij ons iets schuldig zijn, maar God wil dat we het loslaten.

Als we weigeren om iemand te vergeven, welke hoop hebben we dan nog om te ontvangen wat we nodig hebben? Om van God te ontvangen wat Hij in Zijn Woord heeft beloofd, moeten we Hem gehoorzamen, ongeacht hoe moeilijk dat ook kan zijn. We moeten vergeven.

Het grootste bedrog die Satan heeft bewerkstelligd op gebied van vergeving is de gedachte dat als onze emoties niet zijn veranderd, we niet volledig vergeven hebben. Als je besluit om iemand te vergeven, laat de duivel je dan niet overtuigen dat, omdat je nog dezelfde gevoelens hebt, je die persoon niet echt vergeven hebt.

Je kunt de juiste beslissing nemen om te vergeven en je toch niet anders “voelen.” Dit is wanneer het geloof aan de orde komt. Jij hebt jouw deel gedaan, wacht nu op God. Hij zal Zijn deel doen en je emoties genezen, je heel maken, en je gevoelens naar de persoon die je pijn deed veranderen.

Kort gebed: Heer, ik kies ervoor om diegene te vergeven die mij pijn hebben gedaan. Ik zet hen vrij van hun schuld, in Jezus’ naam. Genees mijn hart en maak mij heel. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce