Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

7 stappen naar vrede in praktijk

26 januari 2024

Beluister hier de overdenking:

...dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren. Filippenzen 4:7


In Gods rust leven is essentieel om van het leven te genieten. Ik geloof dat een van de sleutels om in rust te kunnen leven is door elke dag kleine stapjes richting die rust te nemen. Hier een paar tips die je kunt gebruiken om een rustiger leven te ontwikkelen:

1. Wees selectief met hoe je je tijd besteedt. Misschien probeer je zoveel dingen tegelijkertijd te doen, dat je uiteindelijk niets doet. Haasten is ‘het vlees’ dat meer probeert te doen dan dat de Heilige Geest je leidt om te doen. Laat je leiden door de Heilige Geest.

2. Wees voorbereid om netjes ‘nee’ te zeggen. Soms nemen we taken op ons omdat we ons ongemakkelijk voelen om daar ‘nee’ tegen te zeggen. Vraag God om je de woorden te geven om ‘nee’ te zeggen als het nodig is.

3. Weersta de geest van uitstel. Gods woord vertelt ons dat we zelfdiscipline moeten uitoefenen. Doe datgene waarvan je weet dat je het nu moet doen, zodat je volop kunt genieten van je tijd van rust.

4. Verwijder belangrijke afleidingen. Als je weet dat je gevoelig bent voor bepaalde afleidingen, zoals tv-kijken, stel dan bepaalde regels voor jezelf.

5. Stel de juiste grenzen aan onderbrekingen. Het leven zit vol onderbrekingen, maar je kunt leren om grenzen te stellen die je helpen om deze op een gezonde manier te beheersen, zoals tijd inplannen waarin je gewoon lekker kunt doen waar je zin in hebt.

6. Pas je leven aan. Vraag God om je out-of-the-box manieren te laten zien hoe je tijd en moeite kunt besparen. Bijvoorbeeld, als ik geen tijd heb om de afwas te doen, gebruik ik papieren borden!

7. Bid en luister. Als je ziet dat je plan geen rust produceert, ga dan terug naar God. Bid om rust in het nu, en om wijsheid om veranderingen aan te brengen die je leven ten goede komen.

Waarop het neerkomt is van rust een prioriteit maken. Neem concrete stappen in die richting, en laat God je iedere dag leiden naar Zijn perfecte rust die al het begrip te boven gaat.

Kort gebed: God, leid me naar Uw rust die alle verstand te boven gaat. Laat mij de dagelijkse stappen zien die ik kan nemen om in Uw vrede voor mij te leven. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce