Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Wijsheid roept naar je

27 juni 2024

Beluister hier de overdenking:

Wijsheid heeft zich opgesteld op een heuvel langs de weg, bij het kruispunt van de wegen. Bij de poorten van de stad, bij de ingang, bij de toegangswegen klinkt haar stem... Spreuken 8:2-3


Gedurende onze reis door het leven zullen we veel keuzes moeten maken en we kunnen in problemen komen als we deze maken op grond van onze emoties of wat we denken of willen.

God wil dat we verstandige keuzes maken. Ik denk dat wijsheid inhoudt om nu keuzes te maken waar we later blij om zullen zijn.

In Spreuken staat dat wijsheid naar ons roept. Je moet in Gods wijsheid wandelen en je realiseren dat de keuzes die je vandaag maakt invloed hebben op jouw toekomst. Zoveel mensen genieten nooit van het leven omdat ze altijd bezig zijn met puin rapen dat veroorzaakt is door gebrek aan wijsheid.

Doe niet iets zelfzuchtig door de gok te wagen dat de dingen wel goed zullen komen. Wijsheid gokt niet, het investeert in de toekomst. Wijsheid neemt geen genoegen met een kortstondig genoegen. In plaats daarvan volgt het God naar een nieuwe morgen.

Hoe zit het met jou? Wandel jij vandaag in wijsheid? Als je dat niet doet, is het goede nieuws dat wijsheid al naar je roept. God staat klaar en is bereid om je van Zijn wijsheid te voorzien. Vraag Hem er gewoon om en maak keuzes die in een goddelijke toekomst investeren.

Kort gebed: Heer God, ik wil van het leven genieten en niet telkens mijn problemen wegpoetsen die het resultaat zijn van een gebrek aan wijsheid. Dank U, dat U mij met Uw wijsheid wilt voorzien. Ik kies ervoor het te ontvangen en goddelijke beslissingen te nemen voor mijn toekomst. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials