Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Voor God leven is het enige wat telt

24 juni 2024

Beluister hier de overdenking:

…maar door zichzelf af te meten aan zichzelf, en zichzelf te vergelijken met zichzelf, zijn zij bepaald niet verstandig. 2 Korintiërs 10:12


Er is vrijmoedigheid nodig om God te volgen in plaats van een menigte. Je overmatig druk maken over wat anderen denken leidt alleen tot kwelling. Alhoewel we allemaal genieten als iemand goed over ons denkt, is het onmogelijk om altijd door iedereen aardig gevonden te worden.

In Gods economie, moeten we vaak bereid zijn om iets te verliezen om datgene te winnen wat we echt willen in het leven. Dat betekent dat we moeten stoppen om onszelf te vergelijken met de maatstaven van anderen en dat we moeten beginnen om voor God te leven.

Je echte vrienden zullen je helpen om diegene te zijn die God wilt dat je bent. Zij zullen je niet veroordelen omdat je Gods roeping volgt. Deze vrienden zullen je aanmoedigen om God tot nummer één te maken in je leven.

Zelfs wanneer iedereen bij je wegloopt, belooft Hij dat Hij je nooit verlaat of in de steek laat.

Het leven wordt te gecompliceerd, verwarrend en gefrustreerd als we proberen zowel God als mensen te behagen. Je hoeft jezelf met niemand te vergelijken en je zorgen te maken over wat mensen van je denken. Leef je leven voor God en wees vrij om te zijn wie Hij wil dat je wordt.

Kort gebed: Heer, ik neem nu het besluit om alleen voor U te leven. Om naar de maatstaven en verwachtingen te leven van anderen zal tot niets leiden. U bent de Enige die telt en ik wil die persoon zijn naar Uw bedoeling. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce