Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Volg de ark

26 mei 2024

Beluister hier de overdenking:

...Wanneer u de Levitische priesters de ark van het verbond met de Heer, uw God, ziet dragen, dan moet u het kamp opbreken en de ark volgen. Jozua 3:3 (NBV)


Sta je nu op dit moment voor nieuwe mogelijkheden? Wat ook die mogelijkheden mogen zijn, het is altijd belangrijk om “de ark te volgen.” Wat bedoel ik hiermee? Nou… soms kunnen we vasthouden aan oude, ingesleten situaties in het leven, gewoon omdat we daarmee bekend zijn en we in werkelijkheid gewoon bang zijn om het onbekende gebied in te gaan. Er zijn ook momenten dat we voelen dat er iets nieuws voor ons in het verschiet ligt en we er gewoon direct in willen stappen— voordat het Gods tijd voor ons is om dat te doen.

In Jozua 3:3 praat God met Israël over het volgen van de Ark van het Verbond. De ark vertegenwoordigt Gods zalving… Gods aanwezigheid… Gods wil. Het is heel belangrijk voor ons te leren om Gods wil te volgen en niet onze eigen wil of de wil van anderen.

God heeft een plan voor jou en mij, en de enige manier waarop je dat plan kunt zien ontvouwen is door de ark te volgen, of Gods wil, en niet ons vlees, andere mensen of onze emoties.

Onthoud vandaag dat wat Gods wil voor je leven ook is, Hij jou de juiste weg zal wijzen om het gedaan te krijgen.

Kort gebed: God, net als de Israëlieten, weet ik dat ik “de ark moet volgen”. Mijn timing voor nieuwe mogelijkheden is niet van belang, alleen Uw wil zal van belang zijn. Terwijl ik U volg weet ik dat U een weg zal banen om Uw plan voor mij te kunnen uitwerken. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials