Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Verdragen zoals Jezus

23 september 2024

Beluister hier de overdenking:

....Hij heeft om de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld, het kruis verdragen en de schande veracht en zit nu aan de rechterhand van de troon van God. Hebreeën 12:2


Er zijn meestal twee kanten aan elk verhaal. Het kruis heeft er twee: de kant van de kruisiging en de kant van de opstanding. Jezus moest de ene kant verdragen om tot de andere kant te komen. Maar als Hij het niet had verdragen, dan zouden we allemaal nog aan ons lot overgelaten zijn zonder Redder en zonder vergeving van onze zonden.

Hebreeën 12:2 zegt dat Jezus om de vreugde voor de prijs aan de andere kant van het kruis – de opstanding – het lijden moest verdragen. Net als Jezus, moeten we moeilijkheden verdragen. Mijn definitie van verdragen is “de duivel trotseren, door lang genoeg standvastig te zijn om de beproeving in ons leven te laten doen wat dat ook mag zijn om ons van de ene kant naar de andere kant van het kruis te brengen”.

Of we nu getroffen worden door een onverwachte situatie wat lijden met zich meebrengt, óf omdat we weerstand bieden aan de verleiding en zonde door het goede te doen, we zullen dwars door situaties moeten heengaan. Maar aan de andere kant van die moeilijke tijd wacht de vreugde van het behalen van de prijs —het goede resultaat.

Vandaag mag je bemoedigd worden door de wijze waarop Jezus omging met beproevingen. Hij kende de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld en was tot het einde toe volhardend. Hij heeft je de kracht gegeven om hetzelfde te doen.

Kort gebed: Here God, ik wil net als Jezus verdragen. Help mij zicht te krijgen van de vreugde om de prijs te behalen die op mij wacht, zodat ik elke beproeving kan verdragen door Uw genade. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce