Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Sta op en ga vooruit met God!

28 september 2024

Beluister hier de overdenking:

Jezus zei tegen hem: “Sta op, neem uw ligmat op en ga lopen”. Johannes 5:8


In Johannes 5 staat een verhaal over een man die, naar mijn mening, representatief is voor veel mensen die weigeren te veranderen.

Tijdens een Joods feest in Jeruzalem bezocht Jezus het Bethesda badwater waar zieke mensen bijeen verzameld waren, hopende dat ze genezen zouden worden. Een van de mensen die op genezing wachtte, was een man die al 38 jaar kreupel was. Toen Jezus hem zag, vroeg Hij of Hij gezond wilde worden.

Voor mij geeft het antwoord van de man ons aan waarom hij gedurende die 38 jaar niet genezen was. Hij zei: “Heer, als het water gaat bewegen is er niemand om mij erin te helpen.” Waar het eigenlijk op neerkomt is dat de man zijn verantwoordelijkheid niet nam.

Zijn tweede probleem was dat hij anderen de schuld gaf. De man zei, “ Terwijl ik probeer in het badwater te komen, is een ander al vóór mij in het water.”

Hoe reageerde Jezus hierop? Hij had geen medelijden met hem. In plaats daarvan zei Jezus, “ Sta op! Neem uw ligmat op en ga lopen.”

Om veranderingen te laten gebeuren in je leven, mag je geen gevangene zijn van je omstandigheden. Weet dat God bereid is om je vandaag te helpen. Het enige wat jij moet doen is besluiten om Hem te vertrouwen, op te staan, en actief te streven naar de vrijheid die Hij je geeft.

Kort gebed: Here God, ik wil geen slachtoffer van mijn omstandigheden zijn. Ik wil veranderen. Ik ontvang Uw kracht en Uw vrijheid vandaag. Ik geloof dat een echte verandering kan plaatsvinden in mijn leven als ik met U wandel. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials