Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Slechte gewoonten doorbreken

31 januari 2024

Beluister hier de overdenking:

Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin [versla] het kwade door het goede. Romeinen 12:21


Toen we onze relatie met Christus begonnen, begonnen we aan een levenslange reis om mensen te worden zoals God ons heeft bedoeld om te zijn. In dat proces moeten we leren om onze zwaktes te overwinnen en in Gods kracht te leven. Dit betekent vaak dat je moet leren hoe je slechte gewoonten doorbreekt.

Jarenlang had ik de gewoonte om boos te worden als ik mijn zin niet kreeg. Misschien is dat niet jouw slechte gewoonte. Misschien roddel je, vloek je, drink je te veel koffie, kijk je te veel tv of geef je geld uit aan dingen die je niet nodig hebt. Wat je slechte gewoonte ook is, je kunt het doorbreken.

Ik ga niet zeggen dat het gemakkelijk is om een slechte gewoonte te doorbreken, maar het is Gods verlangen dat wij in onze autoriteit gaan staan als het gaat over onze slechte gewoonten. Hij wil niet dat we ‘gecommandeerd’ worden door onze emoties. Hij wil dat we in overwinning leven.

Het doorbreken van slechte gewoonten vereist dat je een reeks goede keuzes maakt, de een na de ander. De meesten van ons zullen proberen om dit uit zichzelf te doen, zonder de hulp van de Heilige Geest. Maar uiteindelijk komen we erachter dat we God niet kunnen behagen zonder dat Hij ons helpt.

De studiebijbel verwijst naar de Heilige Geest als onze ‘stand-by’. Hij staat altijd paraat voor het geval dat je in problemen komt of hulp nodig hebt. Maar Hij zal niet zomaar onuitgenodigd komen opdagen. Je moet Hem om hulp vragen.

In Romeinen 12:21 staat dat we het kwade overwinnen door het goede. Dat is een van de grootste geheimen in Gods Woord. Het is veel eenvoudiger om een goede keuze te maken, wanneer je je op God en je overwinning richt in plaats van op je angst om te falen. Maak vandaag de keuze om in de Geest te wandelen, slechte gewoonten te doorbreken en in overwinning te leven!

Kort gebed: God, ik ben er klaar mee om te leven met slechte gewoonten. Ik maak nu de keuze om de, door U gegeven, autoriteit te nemen over de verleidingen die mij willen ‘commanderen’. Ik zal Uw Heilige Geest volgen naar nieuwe en betere leefgewoonten. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce