Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Omgaan met angst

18 oktober 2024

Beluister hier de overdenking:

De HEER is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEER is mijn burcht, mijn behoud, voor wie zou ik beven? Psalmen 27:1


Het is onmogelijk om de bestemming die God jou heeft gegeven te bereiken als je toestaat dat je denken wordt beheerst door vrees. Vrees is een nauwe verwant van angst, en als je dat blijvend toelaat in je denken bezorgt dit jou ellende en rooft het je vreugde.

Ik heb een gevoel van vrees ervaren toen we onze reis voor een conferentie in India aan het voorbereiden waren. Ik was enthousiast over de geweldige mogelijkheid daar, maar het enige waar ik aan kon denken, was de lange vlucht en de erbarmelijke situatie in dat land. Maar de Heer sprak tot mijn hart en liet mij zien dat ik mijn vrees moest overwinnen door mij te focussen op en te blijven in Zijn Woord. Als ik het had toegestaan om aan de negatieve aspecten van de reis te blijven denken, dan had het mij de vreugde en blijdschap ontnomen die God wilde dat ik zou ervaren.

Vrees is een valkuil en je moet vastberaden zijn om er niet in te trappen. Als er dingen gebeuren met als doel angst of vrees in je hart te plaatsen, bijvoorbeeld onzekerheid over je toekomst of geconfronteerd worden met nieuwe situaties of uitdagingen, wend je dan tot Psalmen 27:1 en bid en belijd hardop: “De Heer is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrees of angst hebben?”

Kort gebed: Heer, ik proclameer vandaag dat U mijn licht en heil bent. Omwille van U hoef ik niet bang te zijn voor wat dan ook in mijn leven. In U heb ik de overwinning. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce