Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Noem God ‘Abba, Vader’

29 juli 2024

Beluister hier de overdenking:

U hebt niet de Geest ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om Hem te kunnen aanroepen met “Abba, Vader”. Romeinen 8:15


Angst kan een krachtige invloed op ons leven hebben, maar eigenlijk is angst niets anders dan dat de vijand ons geloof omkeert. Hij zegt tegen ons: “Geloof wat ik je vertel. Dit gaat niet werken. Je gebeden zijn niet goed genoeg. Je staat niet rechtvaardig voor God. Je bent een mislukking.”

Angst vertelt je altijd wat je niet bent, wat je niet hebt, wat je niet kunt en wat je nooit zult zijn. Maar Romeinen 8:15 zegt dat je een kind van God bent, dat Hem kan aanroepen met ‘Abba, Vader’.

Het woord Abba werd door kleine kinderen gebruikt om hun vader aan te spreken. Het is gelijk aan wat wij ‘Papa’ noemen. Het is minder formeel dan Vader en duidt op een aangename hechte verbondenheid tussen een kind en zijn of haar vader.

Jezus zei dat we God ‘Abba’ mogen noemen, omdat Hij ons had bevrijd van alle angsten. Hij zal altijd voor Zijn geliefde kinderen zorgen, en we mogen tot Hem naderen zonder angst voor afwijzing. Wanneer we naar Hem toe rennen met welk probleem of welke pijn dan ook, wacht Hij met open armen om ons te troosten en te bemoedigen.

Kort gebed: ‘Abba Vader’, dank U dat U mij tot Uw kind hebt gemaakt. Ik weet dat U voor mij zult zorgen, en ik hoef dus niet in gebondenheid aan angst te leven. Ik houd van U! Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce