Veel mensen zijn niet gelukkig tenzij een zeker persoon zich op een bepaalde manier gedraagt of een bepaalde situatie uitpakt zoals zij dat willen. Elke dag laten we ons geluk afhangen van andere mensen en situaties, terwijl in werkelijkheid God wil dat we ons geluk in Hem vinden.
Er was een tijd dat ik het zelf heel erg vond dat Dave ging golfen op de dag na één van onze conferenties. Ik wilde liever dat hij met mij ging winkelen of samen een film ging kijken. Totdat God me liet zien dat we beiden een andere manier van ontspanning hebben.
Dat is maar één voorbeeld, maar er zijn zo veel manieren waar we onrealistische verwachtingen hebben van mensen en op hen vertrouwen om ons gelukkig te maken. God wil dat we eerst naar Hem kijken en Hem vertrouwen voor ons geluk.
Kort gebed: Here God, mijn geluk moet alleen afhankelijk zijn van U, niet van andere mensen en situaties. Help mij oog te hebben voor onrealistische verwachtingen zodat ik verantwoordelijkheid kan nemen voor mijn eigen geluk. Amen