Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Maak je je zorgen – ga bidden!

26 november 2024

Beluister hier de overdenking:

Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God. Filippenzen 4:6 (HSV)


Wanneer je onder druk staat, is het altijd beter om ervoor te bidden in plaats van erover te praten. Gebed is de blauwdruk voor een succesvol leven. Tijdens Zijn tijd op aarde, bad Jezus. Hij vertrouwde alles aan God toe door gebed, zelfs Zijn reputatie en leven. Wij kunnen datzelfde doen. We hoeven niet al onze problemen aan Hem uit te leggen; we kunnen ze gewoon aan Hem geven en Hem vragen om voor alles te zorgen.

Zorg dat je het bidden niet gecompliceerd maakt. Ik denk dat mensen vaak wachten totdat ze in staat zijn om stille tijd met God te hebben of naar de kerk gaan voordat ze echt kunnen bidden, zonder zich te beseffen dat ze te allen tijde kunnen bidden. Heb vertrouwen in een eenvoudig, gelovig gebed en herinner je Paulus instructies in Filippenzen 4:6. In plaats van je ergens zorgen om te maken, bid er voor en vraag om Gods hulp als je je in een moeilijke situatie bevindt.

De Bijbel vertelt ons dat God trouw is – dat is één van Zijn karaktereigenschappen. We kunnen op Hem rekenen dat Hij ons zal helpen als wij Hem om Zijn hulp vragen. We kunnen Hem volledig vertrouwen. Als we dat doen, zullen we, voor alles wat onze kant opkomt, voorbereid zijn.

Kort gebed: Here God, ik wil niet leven in bezorgdheid. In plaats daarvan besluit ik vandaag om er een gewoonte van te maken om altijd, waar dan ook, tot U te bidden. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce