Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Je leven verandert pas als jouw denken verandert

14 oktober 2024

Beluister hier de overdenking:

Verder, broeders en zusters, al wat waar is, al wat eerbaar is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat lieflijk is, al wat welluidend is, als er enige deugd is en als er iets prijzenswaardigs is, bedenk dat. Filippenzen 4:8


Ik ben jaren ongelukkig geweest omdat ik vanaf het moment dat ik wakker werd negatieve, verdrietige en deprimerende gedachten had. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik volkomen tevreden ben, sinds de Heilige Geest mij geholpen heeft om in te zien hoe ik kan functioneren met de gezindheid van Christus die in mij is.

Misschien heb je net als ik jarenlang geleefd om verkeerde gedachten te denken. Het goede nieuws is dat, met Gods hulp, dat vandaag kan veranderen.

Als jij worstelt met negatieve gedachten dan is het belangrijk voor jou om ervan doordrongen te zijn dat je leven niet zal veranderen totdat je denken verandert. Vernieuwend, godvruchtig denken is essentieel voor verandering.

De Bijbel heeft veel te zeggen over wat voor dingen we zouden moeten nadenken. Filippenzen 4:8 zegt ons dat we aan dingen moeten denken die ons opbouwen, niet die ons afbreken.

Vandaag geef ik je de volgende uitdaging. In plaats van iedere ochtend op te staan met negatieve gedachten, kun je op het moment dat je opstaat ook kiezen voor een positieve waarheid uit de Bijbel en kun je daar de hele dag over nadenken. Laat Gods Woord in je groeien en verander je denken. Richt je gedachten op goede dingen en geniet van de godvruchtige veranderingen die het zal brengen.

Kort gebed: Here God ik ben klaar om te veranderen en te leven met de gezindheid van Christus. Help mij alleen te denken aan wat waar, eervol, zuiver, vriendelijk, gracieus en deugdzaam is – alles wat van U is. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce