Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Gods bovennatuurlijke gunst

14 juni 2024

Beluister hier de overdenking:

De Heer maakt arm en maakt rijk, vernedert diep en heft hoog op. 1 Samuel 2:7


Er is een onderscheid tussen natuurlijke gunst en bovennatuurlijke gunst. Natuurlijke gunst moet verdiend worden, maar bovennatuurlijke gunst is een genadegave van God.

In 1 Samuel 2:7 staat: “De Heer maakt arm en maakt rijk, vernedert diep en heft hoog op.” Een perfect voorbeeld hiervan wordt gevonden in het leven van Esther. God wekte haar vanuit het niets op om koningin te worden. Hij gaf haar gunst van iedereen die zij ontmoette, waaronder de koning.

Esther greep deze genade met beide handen aan om zichzelf en haar volk te redden, om niet gedood te worden door Haman, die een gemeen man was. Misschien was ze bang om naar de koning te gaan en hem te vragen om in te grijpen, maar Esther wist dat ze de gunst van God had en was vasthoudend door volledig op Hem vertrouwen.

Net als Esther, zouden we in deze vrijheid moeten leven die ontstaat door in Gods gunst te leven. Ongeacht welke omstandigheden zich in je leven voordoen, geloof en vertrouw God op Zijn bovennatuurlijke gunst.

Ongeacht hoe hopeloos de dingen soms ook lijken, God kan je daaruit optillen. Als je leven in Zijn handen is, schijnt Gods licht op jou.

Kort gebed: God, ik vertrouw niet op natuurlijke gunst. In plaats daarvan, wil ik in Uw bovennatuurlijke gunst leven. Met mijn leven in Uw handen, weet ik dat U mij kunt optillen. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials