Begin je dag bemoedigd

Dagelijkse overdenking met gebed

Aanhoudend bidden

21 januari 2024

Beluister hier de overdenking:

U heb niets omdat u niet bidt. Jakobus 4:2


Zo’n twintig jaar geleden veranderde de volgende zin mijn leven: “U heb niets omdat u niet bidt”. Deze korte Bijbeltekst opende een deur voor mij om de levensveranderende kracht van aanhoudend gebed te ontdekken.

Op dat punt in mijn leven had ik heel veel stress over veel verschillende dingen. Ik probeerde mijn bediening te laten groeien, probeerde mijn man dit en dat te laten doen, probeerde mijn kinderen zich op een bepaalde manier te laten gedragen, probeerde om andere mensen te bewegen dingen te doen die ik wilde, kortom ik probeerde alles zelf te doen. Zoals je waarschijnlijk wel kunt raden, werkte dat niet.

Als een opgebrande, gefrustreerde, jonge christen, realiseerde ik mij op een dag dat vanuit mijn eigen kracht leven nutteloos was. Ik moest mijn problemen bij God brengen. Met andere woorden, ik moest meer bidden!

Wanneer we Gods liefde en Zijn plan voor ons leven gaan begrijpen, dan kunnen we gaan zien dat God deuren voor ons wil openen. Maar we kunnen deze dingen alleen ervaren wanneer we continue met Hem in gesprek zijn, naar Zijn stem luisteren en dieper in onze relatie groeien met Hem.
In Matteüs 7:7 zegt Jezus: “Vraag en het zal je gegeven worden; zoek en je zult vinden; klop en er zal voor je worden opengedaan.”

Vaak als we aan het einde van ons Latijn zijn, gaan we in gebed, maar als ons gebed niet direct beantwoord wordt, geven we op. Vandaag wil ik je aanmoedigen om niet alleen te bidden, maar om aanhoudend te bidden. Wanneer je dingen in eigen kracht wilt laten gebeuren raak je in de stress. Geef het allemaal over aan God als je bidt.

Onthoud, Hij belooft dat wanneer we Hem zoeken, we Hem zullen vinden. Laten we bidden en Hem met heel ons hart zoeken.

Kort gebed: Heer God, herinner mij om mijn problemen bij U te brengen. Ik ben moe om te leven vanuit mijn eigen kracht. Ik heb Uw leiding en richting nodig. Als ik dagelijks tot U kom, vertrouw ik op U. Amen

Van Joyce

Hoe werkt de dagelijkse overdenking?

Joyce Meyer geeft je elke dag een Bijbelvers en laat je zien hoe je het in je dagelijks leven kunt toepassen. Aan het einde van elke overdenking nodigen wij je uit om een persoonlijk gebed te zeggen. Het lezen van de overdenking duurt ongeveer 3 minuten. Reserveer deze tijd voor jou en God!


Ontvang elke dag een overdenking per email

Meer van Joyce

Nieuwsbrief abonneren

Maandelijkse impulsen van Joyce voor jou

Doe jezelf een plezier... vergeef!

Volg het pad van verzoening en ervaar vrijheid.

Makkelijk bidden

Ontdek de kracht van gebed!

Wat is een christelijke overdenking precies?

Net als meditatie is een overdenking bedoelt voor inspiratie en ontspanning, maar bovenal is het je persoonlijke tijd met God. Je krijgt nieuwe bemoediging en hulp voor je leven en vindt vrede in de gemeenschap met God.

Contact

Testimonials


Begin je dag bemoedigd met de dagelijkse overdenking van Joyce